tisdag 8 april 2008

Resfeber

Har suttit och tittat på underbara bilder från Sorrento. Hoppas att det blir några dagar med sol. Undrar om Medelhavet är lika blått som jag minns det från min ungdom. Det är inte lätt att veta vad man ska ha med sig för kläder...

Det snöar just nu utanför fönstret och det har varit isande kallt hela dagen. Jag får inte glömma baddräkten, eftersom det finns pool på hotellet. Streetwalkers har jag redan inköpt - vis av skadan föregående år då jag bara hade med mig vanliga enkla promenadskor till "Klassiska Italienresan"och fick inflammation i knät på köpet. Vi var nämligen ute och gick hela dagarna från morgon och till kväll.

Denna resa inbegriper bergbestigning - till Vesuvius krater. Det finns en restaurang nedanför toppen om man inte orkar ända upp står det i vår reseinformation...

Sen måste jag ha hattarna med mig. Piratkopiorna av Guccihattarna som jag köpte i Kina för några år sedan. Dom glömde jag förra året när vi var i Italien vid samma tid på året och det var strålande sol från en klar himmel hela tiden - och varmt... Kanske ett paraply också. Har man med sig paraply brukar det vara mindre risk för regn...

Och KNÄSKYDDET förstås - tänk det hade jag alldeles glömt bort...

Pass, pengar, flygbiljetter etc. bekymrar jag mig inte om. Det överlåter jag helt åt MM. Han är till skillnad mot mig mycket ordningsam och glömmer aldrig någonting som jag brukar göra.

Och kameran och batteriladdaren och hårlockaren och ....

För många år sedan var jag i USA i en och en halv vecka. Jag fick inte min resväska förrän efter 8 dagar. Den hade kommit bort någonstans. Under tiden fick jag nöja mig med det som fanns i handbagaget. Som väl är hade jag lagt ner ett extra byte med underkläder. Det gick bra det också...

Några foton har jag förståeligt nog inte än - alla bilder på nätet är väl copyright på antar jag, men här är en länk till hotellet där vi ska bo. Där finns också vackra bilder från Sorrento.

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Spännande - vilken dag sticker ni?

Du måste ha med foton på er i falska Gucci-hattar! Det ser jag fram emot.

Kristallena sa...

Vad underbart det ser ut att vara! Vilket hotell!

Vet hur det är med resfeber. Jag lider av det också. Jag blir alltid sjuk innan jag ska åka. Jag känner mig jätteavundsjuk på dig. Capri, Pompeji och Sorrento. Pompeji är fantastiskt och jag kan tänka mig att det är perfekt att åka dit så tidigt då det varken är för varmt eller för mycket turister. Det skall bli jättekul att höra hur det varit när du kommer tillbaka!

Annika sa...

Nu önskar jag dig en riktigt LYCKLIG RESA!!! Det låter verkligen som om du har sanna upplevelser framför dig. Hoppas att du kommer att lägga ut en massa foton på bloggen sen!
Ha det så jättekul!!!

Marianne sa...

Så härligt ni kommer att få! När åker ni?

En liten tankeställare dock: I Frankrike och Italien är de extra vaksamma mot kopior! Det kan bli höga böter, så jag hade nog tänkt mig för innan jag tog med någon kopia till de länderna. Läste för något år sedan (?) om en tioåring som fick dryga böter för att han hade köpt ett par kopie-solglasögon på en marknad. Tror det var Italien ...

Ha det nu jättebra på semestern!

Bloggblad sa...

Gissar att ni redan stuckit eftersom det är tyst här. Men det finns säkert en dator på hotellet så att vi får ett litet livstecken.

Musikanta sa...

Marianne: Så bra att jag fick veta det! Gucci är ju ett italienskt märke - det tänkte jag inte på när jag skrev. Det får bli en annan solhatt.

Bloggblad: Har du inte fått mailet som jag skickade med artikeln som jag läst?

Eleonora sa...

Den allra bästa restrippen önskar jag dig. Tur med väder lär ni väl få - och dessutom får ni se och uppleva massor med trevliga saker! Och all den goda maten!!!!! Och vinet!!!!

Lycka till och ha det så gott och vi ser fram emot att få se massor med fina bilder och kul berättelser. Kram kram

Bloggblad sa...

Jodå! Tackar tackar för omdömet - men där stod inte vilken dag ni skulle åka.
Jag har inte pratat med AB om kåserier, vore kul, men jag vill inte känna mer prestationspress än jag redan känner inför det andra bladet.

Musikanta sa...

Eleonora:
Tack för uppmuntrande tillrop. Det blir inte lätt med all den goda maten och vinet och framför allt de goda ostarna. Jag kommer att vara rund som en sådan när jag kommer hem. Men den dagen -den sorgen, man kan inte tänka på sånt när man ska ha trevligt. Och maten är ju halva nöjet! ;-)

Musikanta sa...

Bloggblad:
Jag har just skickat mail om detta.

Musikanta sa...

Lena W:
Jag lovar att skriva och berätta hur jag har haft det när jag kommer hem. Kram/Ingrid.

Annika:
Ett och annat foto kommer det väl att bli antar jag. Det finns ju så fantastiskt mycket intressanta saker att fotografera när man är ute och reser. Kram/Ingrid