lördag 22 januari 2011

Fredagstema Show&Tell - Bästa egenskapen hos Musikantamaken

Fredagstemat i januari står Maisoui för som vanligt och övriga fredagsbloggare finns länkade hos henne. Här kommer mitt inlägg lite senare än vanligt eftersom jag varit på besök i Mälarhöjden.

Min MM har många goda egenskaper av vilka jag väljer några:

Utanför huset sommaren 2010

Min MM är en genuint snäll och god människa och visar ständigt hur mycket han uppskattar och älskar mig.

Min MM är hundraprocentigt pålitlig och trofast.

Min MM är lugn och trygg och en klippa att luta sig mot när jag är nervös eller ledsen.

Vid småbåtshamnen i Borgholm sommaren 2010

Min MM ställer alltid upp och skjutsar och hämtar mig på kvällarna när jag är borta eftersom han vet att jag inte tycker om att köra i mörker.

Min MM har en ängels tålamod när jag glömmer saker lite överallt och åker alltid med mig och hämtar dessa.

Min MM sköter vår ekonomi på ett förträffligt sätt och för alltid över pengar på mitt konto när han ser att det börjar minska. Han gnäller aldrig över något jag köper, men gör själv knappast av med några pengar för egen del.

Min MM är min bästa vän och min stöttepelare i livet. Nu, när han inte jobbar, följer han med mig överallt och på alla spelningar och ser till att jag får orgelglasögon och noter med mig hem.

På promenad i Borgholm

Min MM lagar nästan all mat, vilket jag är evigt tacksam för eftersom jag tycker matlagning är tråkigt.

Jag är lycklig och tacksam över att jag träffade min MM för trettiofem år sedan och över att han är pappa till Mirren och morfar till Lillmirren och Minimirren

Bilden från nätet

18 kommentarer:

Evatina-beth sa...

Så underbart att läsa detta. Fantastiskt med en sådan make!!
Jag har haft lika stor tur som du och är verkligen tacksam för min Rune som jag känt sedan jag var 14 år.

olgakatt sa...

Ofta läser man om trista skilsmässor men denna fredag får vi njuta av slitstark kärlek! Gött!

Grekland nu sa...

Så fint, blev alldeles rörd! Hoppas ni får fortsätta många år till på samma sätt.

Musikanta sa...

Eva:
Ja, jag är glad över att ha haft lyckan att träffa honom efter en mycket svår period i mitt liv.

Olgakatt:
Ja, ibland kan man ju behöva fundera på allting som är bra i livet och i relationen :-) ! Jag la till matlagning också eftersom han just nu står och lagar middag.

Ingabritt:
Ja, just nu njuter vi båda av att vara friska och kunna göra lite som vi behagar. Sova länge på morgonen och inte behöva rusa till jobbet varje dag...

Ha en skön fortsättning på helgen alla!

Bejla sa...

Ja, många av oss har haft tur som har hittat sådana fantastiska män, som också kompliterar oss så bra (för egen del är vi dock kanske mer lika varandra, än kompliterar, men det är också något jag tycker är skönt). Underbart att läsa hur ni fortfarande har det lika bra efter så många år.

Bloggblad sa...

Oj, det var en lovsång som heter duga! Det gäller att komma ihåg att uppskatta sin nästa!

Just nu är jag mkt tacksam över att jag har en händig man till hands...

Musikanta sa...

Bejla:
Det är väl ups and downs hos oss likväl som i de flesta andra äktenskap, men visst har vi det bra tillsammans! Sen var det ju den/de BÄSTA egenskaperna vi skulle plocka fram :-) !
Kram!

Bloggblad:
Ja, man måste tänka efter ibland, haha! Och jag har ju lite att jämföra med som du vet...

MM är händig också när han vill - men det är kanske inte så ofta som din lagvigde :-) .

✿Ewa sa...

Så fint du skriver om din MM, en riktig klippa i livet. Jag har också haft "turen" att träffa en guldklimp och känner ofta stor tacksamhet. Skönt och tryggt med en person som efter alla år är en lika kär. :)

Önskar dig en skön söndag

Elisabeth sa...

Ditt inlägg får mig att tänka på "Väl den gyllne regeln minns, att värdera vad som finns, och inte vad som fattas!"
Du värderar, och skattar verkligen din MM högt... och han dig, gissar jag.

Varm kram..

Bloggblad sa...

Fast jag skulle ju, som du vet, bli fullständigt galen om min man var lika intresserad av det jag gör som din är av ditt. Jag vill vara ifred och göra lite som jag vill. Och han med. Så vi passar nog rätt bra ihop.

Musikanta sa...

*Ewa:
Det känns bra att alltid ha en vän vid sin sida - i nöd och lust... Och att förhållandet mellan oss snarare har blivit bättre än sämre under åren som gått. I stället för att växa ifrån varandra som många människor påstår sig göra har vi snarare växt ihop :-).

Musikanta sa...

Elisabeth:
Ja, det är ömsesidigt, som väl är! Man behöver faktiskt sätta sig ner ibland och fundera på vad som är bra hos maken i stället för att hitta fel som man gör ibland...

Bloggblad:
Jag är faktiskt ganska glad över att han är så intresserad - åtminstone på gamla dar. Bra t.ex. att han är med när jag spelar, eftersom jag ibland inte hör vad prästen säger eller om klockorna har slutat ringa. Jag kan ju inte ha extraöronen på mig när jag spelar. Och jag åker ju iväg lite då och då utan honom :-) !

Eleonora sa...

Älskade vännen - vilken underbar kärleksbeskrivning. Jag har ju redan förstått att han är den bäste man på jorden och lycklig kan du vara som hittat just honom!

All lycka för framtiden önskar jag er båda.
Kram
Eleonora

Musikanta sa...

Eleonora:
Om han är den absolut BÄSTA mannen på hela jorden låter jag vara osagt, men han är i alla fall den bästa mannen för mig :-) !
Många kramar från Ingrid

Anna, Fair and True sa...

Vilket kap! :)

Musikanta sa...

AFT:
Han har sina sidor, han också förstås, som vi alla, som är mindre positiva. Men ibland är det bra att sätta sig ner och summera alla positiva egenskaper, i synnerhet när man känner sig lite trött på vederbörande, haha!
Och så är han nio år yngre och kan hålla min takt i tillvaron, och det är ju bra!

Anna, Fair and True sa...

Så det det givetvis men tur att de positiva överväger!

Nio år yngre alltså, det måste märks/känts lite mer då för 35 år sedan

Musikanta sa...

Anna, Fair and True:
Det är fortfarande lite konstigt åt det hållet med ålderskillnaden. Om en man är 20 år äldre är det ingen som höjer på ögonbrynen. Statistiskt lever ju kvinnor längre än männen (ser på de äldreboenden där jag spelar att det går ungefär en gubbe på tio gummor) så det borde ju vara tvärtom egentligen :-)!
Kram!