torsdag 11 augusti 2011

En dagslända


Bilden från Tove Janssons - Allting som är trevligt är bra för magen

Min nya blogg Bantamedmusikanta har skattat åt förgängelsen. Det är nog en av de mest kortlivade bloggar som har funnits på Blogger. Men det är inte särskilt roligt att ha en blogg där kommentarsfunktionen strular hela tiden.

När jag ändrade webläsaren till Firefox kunde jag äntligen själv svara på kommentarerna, så jag trodde det hade fixat sig. Men tydligen skulle alla andra eventuella kommentatorer vara tvungna att också ändra sina webläsare om de skulle kommentera och det är lite mycket begärt kanske...

Eleonora berättade att hon skrivit en lång kommentar som bara försvann när hon skulle publicera den. Jag vet hur frustrerad jag själv blir om det händer någon gång.

Dessutom upptäckte jag att det inte var helt lätt att ha två bloggar igång. Jag har ju svårt att koncentrera mig på mer än en sak i taget i vanliga fall...

Nej, det räcker med en blogg att hålla reda på! Men jag kommer att kopiera mina tre inlägg som jag hann med och lägga in dem igen här när andan faller på. Jag fick så bra och kloka kommentarer av de få som lyckades skicka dem, att jag tror att det kan vara av intresse för någon annan med viktproblem att läsa dem.

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Förståndiga tankar och handlingar!:)

Karinkram!

Musikanta sa...

Karin:
Du är alltid gullig!
Kram tillbaka!

Eleonora sa...

Ska försöka igen då.
Bra tycker jag att du bara har en blogg. Jobbigt nog med 1 st tycker undertecknad.

Jo jag skrev väl ungefär:

Det SKA ta tid och bör gå långsamt att gå ner i vikt. Kilona har antagligen kommit till under en period av 5-8 år och då får man inte förvänta sig att dom ska försvinna på några sommarmånader! Själv har jag lagt på mig ca 3-4 hg de sista veckorna. Men dom har jag redan börjat tackla - jag har ungefär 5-6 kg kvar att tappa o ch det SKA som sagt gå - men får ta sin lilla tid.

Kramisar till dig min söta vän

Musikanta sa...

Eleonora:
Tack för att jag fick din kommentar till slut!

Jag vet att det tar tid - men har man äntligen bestämt sig, ska det väl gå. Men det är inte lätt när man ska åka till Mirren och hälsa på - hon som alltid lagar så god mat. Men jag får väl stålsätta mig...
Jag gick faktiskt ner 14 kg på drygt ett halvår för några år sedan, men då var jag idog!

Det blir ingen Budapestbakelse nästa gång vi träffas :-(.
Kramar tillbaka.