tisdag 18 september 2012

662. Första resultatet från akrylmålarkursen

Här kommer mitt första "konstverk" - resultat av akrylmålarkursen. Det är den vackra kyrkan i Skällvik som har fått stå modell. Där och i Mogata var jag ordinarie kantor 1987 - 2001 då jag gick i pension. Sen vikarierade jag i församlingarna av och till efteråt. Duken står på staffliet, det är därför det ser lite konstigt ut. Kyrkan är heller inte så sned i verkligheten :-)

Gå gärna in på länken, där finns också bild på den berömda Wisteniusorgeln från 1762 med kort oktav. Det går alltså inte att spela vad som helst på den.

12 kommentarer:

Katta sa...

Tack för inbjudan, dvs att du tycker om kommentarer på din blogg. Ursnygg målning av kyrkan. Formfälten tilltalar med sina härliga färgkontraster. Proffsigt gjort!

Äventyret framtiden sa...

Den kyrkobilden tycker jag mycket om!
Du har ju talang Musikanta! Fortsätt måla nu när du har fått upp farten:)

Kramar!

Musikanta sa...

Katta:
Hej och välkommen till min blogg. roligt att du hittade hit. Vore kul att veta HUR. Jag har ju skrivit om min akrylmålarkurs i ett tidigare inlägg http://musikanta.blogspot.se/2012/09/akrylmalarkurs.html så det var väl mest därför jag tyckte det var kul att visa upp "konstverket". Det är ju mest på skoj, samtidigt lär man sig mycket av tekniken som jag inte hade en aning om tidigare.
Har just varit inne och kikat i din fina blogg, jag återkommer med kommentar när jag varit ute i trädgården och rensat land. Måste passa på mellan skurarna.
Jag lägger gärna till dig i min blogglista om du inte har något emot det.
Ingrid

Karin sa...

Snyggt! Verkligen spännande färger och bra balans och spänst – orädd, på något sätt. Och visst är det vansinnigt roligt?

Musikanta sa...

PettasKarin:
Så glad jag blir att du gillade den. Du kan ju läsa kommentaren till Katta ovan...
Hälsa Olgakatten och Marianne!
Kramar från Ingrid

Musikanta sa...

Karin:
Det här motivet har faktiskt legat länge i bakhuvudet - jag älskar den här kyrkan med alla sina ut-och tillbyggnader. När man sen börjar måla vet man ju inte hur det ska bli. Det kommer vartefter. Man lär sig också, det är mycket med akrylfärger jag inte hade en aning om. Jag trodde bara att det var som vattenfärger, men det stämde inte.

Det är väldigt roligt i alla fall. Tyvärr ännu en sysselsättning där man glömmer bort tid och rum till förfång för mer nyttiga saker...
Ingrid

Annika sa...

Tycker att din tavla är så JÄTTEFIN!!
Du har verkligen talang!
Fortsätt att måla.
Kram!!

Musikanta sa...

Annika:
Alla är så snälla att jag blir helt rörd. Men det sporrar ju till fler framtida "konstverk", haha. Så jag ska väl fortsätta att måla. Just nu håller jag på med Molly Mus till Caspar - Mårran till Casimir är klar.
Kramar från Ingrid

Karin sa...

"...en sysselsättning där man glömmer bort tid och rum till förfång för mer nyttiga saker" Vad bra! Det är ju precis sånt man ska ägna sig åt när man har möjligheten.

Musikanta sa...

Karin E:
Sen får man dåligt samvete för man bara roar sig...

Katta sa...

Det är helt OK, ty jag tänker följa din blogg - den tilltalar mig.

Musikanta sa...

Katta:
Bra, då gör jag det.