söndag 13 september 2015

1166 Fototriss UPPÅT

Rubriken på veckans Fototriss är UPPÅT. Hur övriga trissare har tolkat detta kan man se på hemsidan.

Det blir några bilder från arkivet den här gången. Det var ju inte så längesen nästan samma ämne var på tapeten. Det hette då Se upp! Två av de yngsta barnbarnen får illustrera temat den här gången.


Lissan 3,5 år är en fena på att klättra uppåt. (Bilderna går att klicka större.)


Här har hon klättrat ännu högre uppåt.


Här får man se uppåt och inte neråt.

25 kommentarer:

tant Hannele sa...

fina bilder, höjdrädd...

Susanne ❤️ sa...

Väldigt fina bilder och söta ;)
Bra triss
Kram Sanna

Musikanta sa...

Hannele:
Det är bara när jag ser på äppelträdsbilden som det inte ilar i benen...

Musikanta sa...

Sanna:
Hej och välkommen till min blogg! Kula att du tittade in. Tack för rar kommentar!
Kram tillbaka från Ingrid

Gunnel sa...

Fina bilder! Med hjälp av barn kan man illustrera nästan allt. Kram

Musikanta sa...

Gunnel:
Ja, det är tur att man fotograferar dem så mycket - det är bara att plocka fram bilder från arkivet :-).
Kram tillbaka från Ingrid.

jeanette sv sa...

FinA bilder på barnbarnen.

Ingrid sa...

Bra tolkning och fina foton!
Kram, Ingrid

Musikanta sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Musikanta sa...

jeanette:
Hej och välkommen till bloggen! Kul att du hittade hit. Tack för rar kommentar.
Ingrid

Musikanta sa...

Ingrid:
Tack Ingrid!
Kram tillbaka

Vi i Kasperian sa...

Du har så fantastiskt fina barnbarn. :)
En så fin triss de hjälper dig till! :)
Berit E

Krönikören sa...

Den sista bilden får jag sug i magen av. Jag är imponerad att du inte skakade på handen när du tog det fina kortet!

Musikanta sa...

Berit:
Ja, det är härliga! Jag är så tacksam för att ha fått så små barnbarn på gamla dar som jag kan följa på ett helt annat sätt än när mina andra barnbarn var små och jag hade dubbeljobb.
Ingrid

Musikanta sa...

Lotta:
Jag kan fortfarande inte titta på det utan att få ilningar i benen. Värre ändå var det när den lilla flicka klättrade dit också.
Ingrid

Andra året i Hjo sa...

Vi hade också en unge som skulle klättra överallt. Tror tillochmed att hon fick pris på göteborgskalaset för att hon kunde klättra så himla högt på drickabackar.

Eleonora sa...

Härliga bilder - dina söta barnbarn är en evig källa till underbara blogginlägg! Kram till dig min vän
Eleonora

Ditte sa...

Väldigt fin Triss! Och att de fina barnbarnen strävar uppåt är en fördel.
Levande bilder!
Kram!

Musikanta sa...

Hans:
Så hemskt! Drickabackarna kunde ju rasat... Jag tror nog att Lissan skull ta klätterpriset bland alla ungar i treårsåldern. Åtminstone i damklassen. Mirren ville inte kännas vid henne vid ett tillfälle när de var i Kolmårdens djurpark och Lissan klättrade uppför ett berg till andra föräldrars stora förskräckelse som stod nedanför och undrade var föräldrarna höll hus.
Ingrid

Musikanta sa...

Eleonora:
Ja, jag är verkligen lycklig att ha fått uppleva så små barnbarn på gamla dar!
Kram tillbaka från vännen Ingrid

Musikanta sa...

Ditte:
Tack för rar kommentar - den värmer. Lite mindre uppåtsträvande, åtminstone för den minsta lilla, hade jag välkomnat. Som det nu är vägrar jag att gå till lekparken ensam med henne om inte bröderna eller Mirren är med.
Kram tillbaka från Ingrid

Anonym sa...

Härliga bilder!

Musikanta sa...

entomtastankar:
Tack för rar kommentar!

Barbro S sa...

Vilka fina bilder på uppåttemat. Den sista är såå vacker med det stora blå nedanför klippan.

Musikanta sa...

Barbro S:
Tack för kommentaren! Den värmer.
Ingrid